Energie bij waarderende communicatie

Het gaat niet zoals u graag wil. Knelpunten, problemen, tegenslagen. Kies dan voor waarderend onderzoek. Stop met het onderzoeken van knelpunten. Analyseer successen. Het levert veel energie op.

Als iets niet zo goed loopt, kiezen bedrijven vaak voor de probleemoplossende methode. Ze zoeken eerst naar de oorzaken van problemen. Daarna bedenken ze een plan om de oorzaken weg te nemen. Maar wat een energie kost dat! Kies daarom voor waarderende communicatie. Hierbij kijkt u naar uw successen in het hier en nu. NIET naar de momenten dat het mis ging. En die successen gaat u analyseren. Hoe komt het dat het een succes was? Wat deed u daarvoor? Die laatste vraag is essentieel. Want succes is geen toeval. Of een lot uit de loterij. U hebt zelf iets gedaan waardoor een gebeurtenis een succes werd. Het is uw verdienste. Sta daar eens bij stil. In uw handelingen en gedachten en talenten zitten de bouwstenen voor meer succes in de toekomst.

Bij waarderend onderzoek kiest u eerst een thema waar u verder mee wilt. Daarna onderzoekt u wanneer u succesvol was op dit gebied. Vervolgens gaat u dromen. Stel dat we onze successen in de toekomst kunnen uitbreiden? Hoe ziet onze situatie er dan uit? Heerlijk. En daarna gaat u op basis van uw successen in het heden plannen maken om deze droom te realiseren. Het werkt. En inspireert! DJC Communicatie helpt u uw successen beter te benutten. Lees meer op de pagina: waarderende communicatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *