BK bestaat 165 jaar. DJC Communicatie is betrokken geweest bij de publiciteit rondom dit bijzondere jubileum. Het heeft geleid tot mooie artikelen in het Nederlands Dagblad en Algemeen Dagblad.
In een internationaal zeer concurrerende markt is het bedrijf erin geslaagd meer dan anderhalve eeuw trendsettend te zijn op het gebied van koken en tafelen. In Nederland is het bedrijf bovendien marktleider. Onderzoek, modern design, innovatieve productontwikkeling en kennisdeling vormen daarvoor de basis. Zo laat BK zien hoe het Nederlands bedrijfsleven een sterke positie kan hebben in de waardeketen van producten en diensten en daarmee kan bijdragen aan de groei van de Nederlandse economie.
Marktleider en trendsetter door innovatie
Volgens de regering is innovatie de motor van de concurrentiekracht van de Nederlandse economie. De toekomst van het Nederlands bedrijfsleven ligt vooral in het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe producten. Dit zijn precies die elementen van het productieproces waar BK zich sinds de start in 1851 op focust. BK ontwikkelt en ontwerpt pannen, keukengerei en bestek die aansluiten bij de trends in de samenleving. Het bedrijf is inmiddels marktleider in Nederland. In de EURIB Top-100 Onmisbare Merken 2015 staat het bedrijf bovendien tweede in de categorie wonen. Dit komt omdat BK innovatieve technologieën en vernieuwende ontwerpen combineert met kwaliteit, gebruiksgemak en modern design. Dat leidt tot producten die trendsettend zijn in het binnen- en buitenland.
Foto: BK – In 1951 werd het honderdjarig bestaan bekroond met een Koninklijk predicaat uit handen van Koningin Juliana. Het jubileum werd gevierd met een nationale kookwedstrijd in Den Haag. Heel Holland Bakt, maar dan al in 1951. Zelfs op dat gebied was BK zijn tijd vooruit.
Smart cooking en groeiambities in China en Duitsland
De komende jaren zet BK met de ontwikkeling van smartcooking in op kookinnovaties die aansluiten bij de digitalisering in de samenleving. Daarnaast gaat BK haar activiteiten in China en Duitsland intensiveren met als doel de omzet verder uit te bouwen.
Gerenommeerde designprijzen gewonnen
Alle producten van BK zijn vormgegeven door Nederlandse designers. Zij koppelen kwaliteit en gebruiksgemak aan de meest actuele trends. BK heeft hiervoor diverse gerenommeerde designprijzen gewonnen, zoals de Design Plus Award, Reddot Design Award en de Good Industrial Design Award. BK is daarmee een belangrijk uithangbord voor het gerenommeerde Dutch Design.
Betekenis geven aan lifestyle van mensen
De sterke positie van BK in de zeer concurrerende markt op het gebied van koken en tafelen is ook te danken aan de gerichtheid op de vraag van individuele consumenten. Het bedrijf ontwikkelt toepassingen die aansluiten bij de kookstijl van mensen en hun lifestyle. Hiervoor doet BK intensief onderzoek naar de wensen van consumenten en de trends in koken en tafelen.