Werken met kernwaarden geeft richting

Kernwaarden zijn de belangrijkste waarden binnen een bedrijf. Het zijn eigenschappen of drijfveren die laten zien waar het bedrijf voor staat. Bijvoorbeeld: vakmanschap, vertrouwen en verantwoordelijkheid. Ze geven richting. En duidelijkheid. 

 

De betekenis van kernwaarden
Met kernwaarden geef je aan waarom en hoe je bedrijf dingen doet. Aan de hand van kernwaarden kun je veel makkelijker besluiten nemen. Goede kernwaarden voorkomen veel discussies. Het is daarom een belangrijk onderdeel van je personeelsbeleid.

Merkwaarden
Ook merkwaarden zijn belangrijk. Die laten zien hoe jij je werk doet. Waar anderen jou aan kunnen herkennen. En waarin jij jezelf onderscheidt. Passie bijvoorbeeld, of nieuwsgierigheid en inclusiviteit.

Dit zijn goede kernwaarden
Het is belangrijk om te ontdekken waar jij en je personeel voor staan. Wat zijn jullie kernwaarden en merkwaarden? Wat vinden jullie echt belangrijk. Dat kun je goed ontdekken aan de hand van waarderende communicatie. Hierin analyseer je de successen van je bedrijf. Dat geeft niet alleen veel energie. Je ontdekt er ook mee wat de waarden zijn van je eigen organisatie.

Interesse?
Wil je aan de hand van waarderende communicatie ontdekken wat je kern- en merkwaarden zijn? Neem dan eens contact met ons op: info@djccommunicatie.nl of 0634555011.

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterEmail this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *